Träningsvärk..

Vaknade idag vid 11-tiden, la sedan och bara tänkte och vaknade, somnade och vaknade, älskar söndagsmornar, när man vet att man slipper skola imorgon, har studiedag!:) förhoppningsvis kan jag åka till Nova då med vännerna! Behöver lite nya kläder!

Igår var det träning för Julia, blev dressyr, det blev ett ordentligt pass, märkte direkt att jag varit lite för snäll mot wawa när set gäller arbetet, då menar jag att jag har inte krävt så mycket, eller jo men inte till slutet, när hon börjar streta emot och gör de ett tag brukar jag ge mig efter en stund då jag inte tror på något resultat, men igår gav jag mig inte och jag är nöjd över det!

Först travade vi på volt, skulle ha dem perfekt böjda hela vägen i båda varven, till en början ville wawa inte alls, men efter ett tag började hon ge med sig och skillnaden blev enorm!
Sen gjorde vi samma saker fast utan stigbyglar, kul men jobbigt ! :)

Vi skulle även göra 3 serpentiner, med halv halter vid medellinjen och vissa gånger halter, här gick det inte lika bra men mot slutet blev det bättre.

Jag är jätte nöjd och nu har jag träningsvärk i mage, lår och rygg.

Har även fått lite mål jag ska ha uppnått i slutet av september,

* kort galopp - funkar bra ute men i paddocken går det inte lika bra.

* serpentinerna - halvhalterna ska sitta!

* volt - även här ska de sitta, böjningen.


Nu ska jag jobba på detta varje gång bi har dressyr, ska iallafall gå igenom allt varje gång så till sitter det för oss båda!

Igår köpte jag lite gott till filmerna!

/ Hanna


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0