old

Jag beundrar de här stora hästbloggarna vars uppdatering alltid är på topp, för jag menar, efter att jag har varit i stallet en hel dag är jag typ död, och orkar knappt sätta igång datorn? därför suger ju liksom uppdateringen. Sen ibland(okej inte nu, men förut) dagar då man inte är i stallet, och liksom bombar med inlägg. eller dagar då man har tid över till att skriva men har noll inspo pga noll nya bilder. Iallafall, jag gick upp halv 8 idag och vart i stallet halv 9 imorse, och kom inte hem förrän lite över 7 nu ikväll, en heldag i stallet men gud vad kul jag har haft. Imorse började vi med lektionsridning för 2 rätt unga handikappade barn, sedan vilade jag/ klippte gaudas man, red ut tillsammans med en tjej som heter sofia, tog in alla hästarna och borstade tarzan tills han var skinande ren, alltså med andra ord i 1½ timme, men svansen blev vit haha! Sedan red jag först i padocken tillsammans med damerna och sedan ut en sväng, och avslutade med borstning, utsläpp i hagen och fika. Satt kvar och snackade med mamma och Gunilla ett tag också, riktig mysdag har det varit. 

Så jäkla kul varje söndag, det är ju liksom mitt jobb att hjälpa till på söndagar, till en början var det "äh men jag kan nog hjälpa till", nu är det liksom "ah, men vi ses på söndag då!". Absolut världens roligaste jobb dessutom. Jag är ju i stallet varje dag, och det roligaste är ju att man träffar så många nya personer och lär sej så mycket. Som t.ex med handikappsridning, det är så otroligt kul och man lär sej verkligen. Ska sluta skriva massa skit nu och hoppa in i en dusch innan läggdags, är fortfarande fast i mina ridkläder.. börjar min skoldag halv 9 imorgon och slutar den kl 9 på kvällen, #toughlife. Så jo, vi hörs. godnatt!♥
gamla peggybilder. 
 

 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0