min fina.

Åh gud, är så jävla pissed off just nu att jag hade kunnat slå sönder någon, men ska försöka lägga det åt sidan och skriva om dagen nu. Gick upp vid 9 och fixade djuren här hemma, stack till stallet och mös med tarzan, och sedan började hanna hoppa, vilket gick super. Sedan var det min och tarzans tur att hoppa. Till en början kändes han seg och kollade mer på vad hanna gjorde, men sedan gick det super. Dock blev det lite för mycket hoppning på småhinder och därmed när det väl kändes bra på lite högre, så var det slut där pga att tarzan blev trött. 70-80 var alltså det högsta idag, och det känns liksom som vi kan gå från 30 till 70 och strunta i allt där i mellan då han endån inte hoppar så högt på dem.

Tyckte personligen dock att det var för rörigt i padocken, är bättre när det endast är 3 hinder då man kan koncetnrera sig lite bättre, både tarzan och jag. Nästa gång vi ska hoppa ska jag satsa mer på att hoppa just 70-80 och höja om han känns fin, allt under är liksom inte bra, bara att värma upp på liksom. Är sjukt nöjd över honom iallafall, jag vart lite okoncentrerad till en början och det resulterade i att jag inte gjorde det jag skulle göra, och tarzan gjorde därmed inte det han skulle göra. Dessutom hade jag ny sadel idag vilket gjorde mig lite förvirrad med skänklar, sits osv. men den vart verkligen bättre att hoppa i. När han väl är igång så lyssnar han så sjukt bra på broms, och galoppfattningar, han är en stjärna!

Dock blir jag så förvirrad då gunilla(ägaren) tycker jag ska rida honom med långa tyglar och jobba med benen, medan julia(min tränare) tycker att jag ska rida honom med korta tyglar och liksom jobba med honom med allt. Vill absolut inte vara för hård mot honom samtidigt som jag måste rida honom bra, nästa gång jag har dressyr ska jag verkligen jobba på vad som känns bäst för oss, vad han lyssnar bäst på osv. 
btw är det inte kul, det här hindret ligger på 70 cm tror jag, och tarre får det att se ut som hmm... 30? det ser så sjukt litet ut och han hoppar det ju som ingenting, han längtar efter de högre höjderna haha! tänkte faktiskt hoppa 80-90 cm idag, men som sagt, blev för mycket på fjutthinderna.

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0