lite snabbt sådär

Okej, var ska jag börja?.. Det har varit full rulle hela veckan, och jag har knappt suttit stilla eller varit hemma, haha. Har haft skola, och varit i stallet direkt efter, varit hemma tidigast halv 8 varje dag och sedan haft massvis med läxa. Har dock gjort en del läxa i boxen hos tarzan, men my point is, jag har varit riktigt upptagen. I fredags red vi för julia, tarzan var jätteduktig, men nu framöver ska det bli mycket träning med markarbete och småhinder, sedan ta dem högre. Jag vill ju kunna hoppa 1.30 med honom, så jag ska verkligen fokusera på grunden, och hoppa hinder på ca 70-80 (och såklart lägre på markarbete), så att allt blir perfekt. Funderar fortfarande på ifall jag ska tävla honom nu i höst på klubbtävling, eller vänta. Det är ju liksom bara småhinder och meningen är att jag ska känna på hur det är. Tror jag startar i en klass med låga hinder, så att all fokusering hamnar på själva banan, och att göra bra ifrån sej, och testa på det, tänkte dock ta det i ett enskilt inlägg senare. 

Igår red jag peggy och hoppade + galopperade på fält. Otroligt kul att rida henne igen, och hoppa. När vi galopperade på fältet så sprang peggy så fort att hon nästan skenade, och hon var långt från wawa och till och med före tarzan, som julia red. älskade häst! Idag har jag varit i stallet hela dagen och hjälpt till med handikapp, damerna och ridit tarzan, red tillsammans med damgruppen och fortsatte lite extra i padocken sedan när dem var färdiga. red ut med dem på en liten mysrunda bara för att också. Sedan fikade vi, jag tog ut alla hästarna, sopade i stallet och ja, skötte sysslorna, sedan kom mamma och claes och vi stannade och pratade med gunilla och leif, kom hem vid halv 9 typ, käkade och duschade och hamnade här till slut. Har så mycket att skriva just nu, so stay tuned, or something. 
En bild från idag, de handikappade red ut i skogen och deras stödperson eller vad det heter, red också. igentligen rider hon i damgruppen men eftersom att hon jobbade idag så följde hon med och red tillsammans med dem istället. - suddig pga skit på linsen på mobilen - 



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0