Hoppning 25/9

Att vara ledig och tillbringa timmarna i stallet, så härligt!
När jag kom till stallet hade värdet blivit bättre så det blev hoppning.
Vid 11 tiden hämtade jag en super lerig wawa i hagen, så jag borstade och borstade tills hon var lerfri och fin. Jag börjarde att hoppa.

Till en början var wawa långsam och helt i sin egna värld, hon svarade segt på hjälperna och var inte alls med på noterna, när jag började hoppa släppte det lite men sen föll hon tillbaka och var lika ovillig att jobba, så jag tänkte att om jag tar hindret med tunnor under så taggar hon kanske till, det gjorde hon! Haha fet hindret är så kul för dem flyger över det :) men idag var det ända hindret hon verkligen tog i och hoppade, på de andra hindrena hoppade hon så nära hinderstöden att jag flera gånger trodde att hon skulle hoppa in in dom... Just där lyssnade hon inte ett dugg...
Men huvudsaken är att jag fick till några fina hopp över tunnorna, där skötte hon sig jätte bra. Hon blev även förvirrad då vi hade så många hinder framme än vanligt så i fortsättningen ska jag bara ha några stycken och fokusera på dom och inte ha så många, hon fokuserar bättre då och blir mer framåt, idag var hon osäker hela tiden och förstod inte vilket hinder hon skulle hoppa förens någon meter innan hindret .

Jag är glad ändå, när jag ryktade henne och myste i boxen var hon hela tiden vid mig och ville kolla vad jag gjorde och det är alltid kul när hästen vill vara med en hela tiden :)

Imorgon eller på torsdag morgon så åker jag till vånevik, en stuga vi har där och besöker varje höst. Ska vara där fram till lördag. Jag hoppas vi åker på torsdag morgon för då hinner jag åka till wawa imorgon och träffa henne och att vi kommer hem tidigt på lördagen så jag hinner träffa henne då också annars går det en hel vecka innan jag kan träffa henne igen :(
Ska prata in mig lite hos mamma så hoppas det blir som jag vill .

När jag kom hem sa mamma att jag skulle ringa Eslövs ridskola och fråga om prao-plats där, skulle igentligen åka dit på torsdag men då är vi inte hemma så fick ringa snabbt innan vi skulle äta, jag fick vara där så där ska jag praoa, glad här!!! :D och de bästa är att jag ska vara där med Tess !

Har precis totalt rensat ut min garderob då mamma ska sälja kläderna på lördag i en grupp min moster har så jag har tagit ut allt jag inte använder och så, nu är garderoben helt tom :( får fixa nya kläder nu! Annars dör jag !

Tess tog några Bilder när vi hoppade med hennes mobil då min kamera var konstig och fotade inte som den skulle... Alla bilder är på när wawa river hindret, blev ingen när vi hoppade som bäst men här har ni en och på en svettig wawis efter passet :)
/ Hanna


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0