hoppbilder från i tisdags!

Igår hämtade min bror mig på skolan tjugo över 2, så jag slapp vänta på bussen i sådär cirkus 1 timme, så jag stack till stallet redan halv 4, och när jag kom dit så snackade jag lite med gunilla osv. och borstade tarzan ett tag, sedan körde vi dressyr i padocken. Red utan stigbyglar under hela passet igår, och till en början var tarzan så otroligt osammarbetsvillig, skulle streta emot och ja, göra allt jag inte bad honom att göra. Han sprang på i världens snabbaste trav och lyssnade inte på mig, när jag sedan la på spöt så körde han några sparka-bak-ut-hopp. men sedan så slutade han och gick som en klocka, körde långa tyglar på han igenom hela passet igår och han lyssnade bra som fan, fin trav, lyssnade bra och gick fint helt enkelt. I galoppen blev det därimot imellanåt lite tävling då en annan tjej red peggy samtidigt, men när jag sa till han så saktade han in och skötte sej. Avslutade med en runda ut, förutom galopp på fältet så blev det en avskrittningsrunda i stort sett. Sedan fick han lite mat i stallet och stod och käkade medan jag smörjde träns och sadel. 

Ida och Elin var även där igår så det skulle såklart hjälpa mig haha, så allt tog lite extra tid. Men hans utrustning blev mycket fin! och både jag och tarzan var rätt nöjda efter gårdagen. Idag däremot vet jag inte riktigt hur jag ska göra, hörde att någon som hette moa skulle komma och rida wawa, tror det är hon som hade wawa innan. Men är hon där samtidigt som mig så kanske jag får en ridkompis, haha! också ska jag ju ut i skogen med småflickorna! men nu ska jag dra, skriver mer när jag kommer hem! 

btw hittade dessa bilderna på gunillas hemsida, de är från i tisdags när vi hoppade. dock så är bilderna från början då både jag och tarzan var okoncentrerade, men sista bilden visar hur högt han är över "småhindrena" haha. Han tar det som 90 cm typ, haha! 


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0