Halv rolig dag

Dagen har varit helt knas, visa aktiviteter har varit jätte roliga mesans vissa har varit jätte tråkiga.. Har varit kallt och blåsigt, tur så tog jag med mig kläder efter det, hade gummistövlar, halsduk och vantar ändå frös jag så mycket att jag skakade tänder fler gånger om..
Vi gick direkt till abulla-hagen när vi började, där stannade vi och gjorde massa aktiviteter, som fågelskådning, samla insekter, skriva miljön runt oss, hitta djur i vatten, leta upp blad, växter, träd, svamp osv. Förutom att det var fruktansvärt kallt så tycker jag att detta var kul, när vi skulle leta reda på minst 15 olika växter, blommor, osv blev jag och min grupp "jagade" av kor... Hahaha blev rädda allihopa tills vi insåg att korna stod stilla till slut efter att dom sprungit efter en bit, så kunde man ansas men när alla började springa kom paniken, att ha dom efter sig och samtidigt springa vid gropar, vatten, mega stora stenar och vatten överallt + kobajs var man än satte fötterna, åh de va inte kul! Eller jo sen var det, skrattade så mycket att tårarna rann ;)

Nät vi var klara där fick vi upp till skolan igen, där fick vi macka, saft och kanelbulle sen hade vi "elevens val" där gjorde jag egna armband, det höll på väldigt länge.
Sen var det världens töntigaste disco... Haha ville inget annat än att dra hem, men det fick jag inte förrens halv 9 .. Mamma och pappa möte mig i regnet så jag slapp gå hem själv i mörkret :)

Ligger just nu i sängen och fryser samtidigt som jag funderar på att möblera om rummet , igen... Fast då inte hela utan bara säng och data och fåtölj, äsch får se hur jag gör imorgon efter jag ridit.
Jag kommer inte kunna rida från onsdag-lördag.. Ska till en stuga i vånevik som ligger vis oskarshamn, ska bli så kul att åka dit igen, där är mysigt! :)

Hoppas ni haft en bra dag!
Ska fortsätta klurra ut hur jag får tillbaka mitt ljud på mobilen...'precis gjort en uppdatering och nu kan jag inte sänka/höja volymen eller ens sätta igång ljudet... Åh!

/ Hanna


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0