29/9-2012

Godmorgon! 
Jag kom precis in från stallet, har släppt ut och gett alla djur mat, och nu sitter jag själv och käkar frukost och ska alldeles strax börja på en svenska läxa, eller jo, läxa å läxa, det är mer jag som valt att ta hem det och renskriva på dator då jag personligen tycker det blir så himla mycket enklare då man kan sitta och pula hur länge som helst, hoppa ner en rad, sudda ut, lägga till, utan att det blir kladdigt, haha! Just nu pissar regnet bokstavligt talat ner utanför fönstret, lite smådeprimerande då jag planerat att dra till stallet idag, och rida + hjälpa småbarnen med sina hästar och gå ut med dem en sväng i skogen, väntar lite och sticker dit om någon timme, och hoppas på det bästa. Och om det inte har slutat regna.. vem har dött av lite regn? ;)
 
Mamma åkte till Åland igår natt för hundutställning och kommer inte hem förrän måndagkväll eller något sånt, så det betyder att ingen mindre än moi har största ansvaret här hemma, kind of. Redan nu under en timmes tid har jag tömt diskmaskinen, fixat stallet och alla djuren och tja, tagit tag i mitt egna liv och bestämt mig för att fixa med läxan. Ska ta stallet ikväll igen, göra maten till hela familjen och well, tough life. haha! Nej, men jag är så jäkla ansvarsfull och tar egna intiativ liksom, istället för att fylla sopkorgen så det är ända upp, så tar jag och går ut med den till soptunnan och sätter i en ny påse, istället för att låta diskmaskinen stå med ren disk och vasken bli full av smutsig, då tömmer jag den, osv. osv. Iallafall, nu blir det skön musik och svenskaläxa, ska även alldeles strax skriva om gårdagen i stallet, ett måste. 
bild från sommaren 2012, vårt första föl någonsin, och vår förra hund som dog i magomvridning, R.I.P ♥

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0