uteritt + barnvakt

 
Drog till stallet vid 11 tiden igår. Vid 3 skulle min moster komma och hämta mig eftersom jag skulle passa hennes barn under kvällen. Det var underbart väder så tänkte först ge mig ut på en runda, det blev det men först ville jag känna på honom i paddocken lite. Det gick bra, han lyssnade väldigt bra på halterna. Volterna gick dess värre. När jag tyckte det gick bra gav jag mig ut. Eftersom ingen skulle ut blev det en avskrittningsrunda för bara oss. Hade tänkt mig en lite pigg och framåt häst, vet inte vad jag tänkt mig igentligen men allt annat än hur det gick! Han var så lugn, lunkade fram i sin egen takt, stannade och luktade lite på marken och tittade sig runt. Inget annat, han blev inte rädd för något, väldigt förvånande då han inte varit ute på en lång tid. Känns skönt att han är så snäll att rida ut på själv då det kommer bli en del såna rundor.. När vi skrittat en bit vände vi till stallet och gjorde det sista sakerna så att jag sedan gav mig hemåt.

Vid 3 kom då min moster och mina kusiner, hyrde två filmer. Blev efter en lång tid av velande, Barbie och Alvin ovh gänget 3. Inte så passande filmer för mig men vad gör man inte för sina kusiner ;)
På kvällen satt vi och pratade, ritade och kollade på filmerna. Fjärrkontrolen funkade inte så filmerna blev på engelska, fick sitta och översätta lite då och då så tjejerna hängde med.


Underbar uteritt!;



                                                       

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0