Några timmar i stallet spenderade

Vaknade imorse med min kära kusin vid sidan om mig. Vi gick upp och åt frukost och sedan hjälpte jag henne att packa alla saker hon spridit ut i hela mitt rum..  Sedan tog hon tåget hem, fick åka tillbaka lika snabbt med nästa tåg och hämta sina nyklar som hon naturligtviss glömde och sedan ta första bästa tåget hem igen, haha det gör hon nog aldrig om igen!

Klädd i mjukisbyxor och varma tröjor cyklade jag tilll stallet, tog in en blött Bennies som fick stå med fleecetäcke medans jag mockade, fyllde höpåsar och vatten. Ryktade honom, myste lite och tog sedan in honom i hans box. Mockade sedan minishettisens box och hämtade in honom.
Ägaren har åkt till Kanarieöarna i en vecka så jag tar hand om Bennies och Zacko nu medans han är borta, kul!
Det är som vanligt bara det att jag ska ta in Zacko, mocka till honom och fixa hans höpåsar, alltså inget jobbigt.

Hjälpte även en tjej med hennes häst, höll in honom medans hon provade att sadla och tränsa, det gick super! Han stod bara där och nosade, han brydde sig mer om mig än vad som hände på hans rygg. Senare i veckan ska vi även se hur han reagerar i ridhuset, jag ska gå med Bennies som sällskap. Han är bra då han inte är någon häst som är rädd av sig utan tar det mesta med ro och nyfiket. Det ska bli spännande!
Sa till mamma att jag skulle vara hemma vid halv 3, kom hem vid halv 5 haha ja tiden bara springer iväg!

Nu är det dags att hämta sopsäckar och börja röja i mitt rum, ska slänga allt onödigt som ligger i lådor och ja sånt som ligger där och inte används. Alltså en hel del timmar framför mig men vad gör det, bara resultatet blir bra så :)

        

                                                                          



Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0