tankar

Från början av höstterminen var jag 100% säker på att jag skulle välja att gå på Bollerup men häst inriktning under mina gymnasieår men nu är jag osäker.. Jag har alltid velat utvecklas som ryttare ännu mer, alltså bli riktigt bra och hästar är något jag älskar och vill hålla på med. Ändå så tvekar jag hela tiden, varför vet jag inte men har en känsla av att det kanske inte det jag ska välja. Det ligger dessutom långt bort och pendla är väl inte min starka sida, visst jag kommer ju isåfall bo på internat men jag ska ju hem någon gång på helgerna, vilket tar över två timmar. Skulle varit så mycket enklare om jag valde någon linje på det gymnasium som ligger 10 minuters gångavstånd men då kommer självklart nästa problem.. Har inte den blekaste aning vad jag vill gå annars förutom häst, jag har inte ens tänkt tanken på någon annan linje. Vill inte göra något jag redan gjort i 9 år i skolbänken i yttligare 3 år fast ännu svårare, nej absolut inte men jag kommer aldrig komma ifrån det helt men tillräckligt.
Kommer fortfarande ihåg då man pratade om att snart går vi i 9:an och ska välja gymnasie för några år sedan, nu står jag här med den dörren bara någon månad från valet och lite mer än ett halv år tills jag verligen går där. Känns overkligt, jag menar då var alla som gick på gymnasiet jätte stora och nästan vuxna. Visst det är ett bra tag till men jag är inte redo för detta, inte nu iallfall.






Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0