Shoppat!

Åkte idag till My one, en butik med hästprodukter, fanns även till hundar såg jag. Gick runt ett tag och kollade på allt möjligt, hittade en super söt grimma som skullle sitta fint på Bensan men fanns bara till stora hästar.. Tanken var att vi skulle köpa en ny ridväst då min är alldeles för liten,  provade flera stycken innan jag hittade en som satt perfekt. Den skavar ingenstans, skön och kändes knappt att man hade på sig en, som det ska vara. Så nu har jag en som jag kan använda. Hittade också en hjälm, jätte fin och satt perfekt den med så den fick också följa med hem. Så nu har jag lite nya saker, behövliga saker kom hem denna gången. Har en tendens att köpa masssa onödigt som jag redan har av, som ryktborstar, ridstumpor och annat smått. Är glad att vi hittade detta, nästa sak som ska inhandlas är ett par efterlängtade ridstövlar! Har alltid velat ha det då jag tycker det är såå mycket snyggare än ridskor. Just nu rider jag med ridskor och chaps, funkar bra det med men vill så gärna ha ridstövlar...

Rider du med ridväst? Eller du kör utan?
När jag bara ska rida dressyr kör jag alltid utan men när jag hoppar sitter den alltid på. Vid ueritter sitter den sällan på så rider största delen utan men nu när jag har en ny kommer den användas så mycket oftare då risken är stor att något händer om man ramlar av, ja det vet ni säkert redan ;)

Vilket tycker du bäst om? Ridskor eller Ridstövlar?






Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0