Markarbete

Idag har det regnat hela dagen ändå hoppade jag på cykeln, blir så mycket gladare av att komma ut och röra på mig även fast vädret inte var det roligaste och att hemvägen inte är lika kul..

Idag fick Bensan lyfta på benen, efter våran hoppning förra veckan kände jag att vägarna behöver fixas till så det övade vi på idag. Använde mig av bommar och sockerbitar. Travade över bommarna bara då jag tyckte det blev bäst då har inte riktigt håller koll på avståndet, när han ska trampa av osv. Hade även då ett sockerbitshinder, lagom höjd. Det gick strålande idag, han var inte för pigg och inte för lat utan lyssnade och galopperade i bra takt utan att rusa i svängarna. Fick då så mycket mer kontroll och kunde koncentrera mig på annat än att få honom att bromsa/öka.


Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0