Hoppade idag

Ännu en gång gick det stålande. Beata hjälpte mig idag med att fixa hinder och hjälpte mig med allt annat, Bennies tyckte det var  riktigt kul och drog iväg flera gånger och han hoppade finfint. Höjden blev till slut 60 cm, alltså nytt rekord för mig och Bennies. Nej men det gick faktiskt bra oavsett höjd. Fick driva hela tiden, så fort jag slutade la han av så har ordentlig träningsvärk nu.. Vägarna var dock inte dom bästa men just idag brydde jag mig inte om det, viktiga just nu är att han ska lyssna direkt på mina hjälper och kommer över hindrena utan att vägra. Och det funkade för det mesta, i slutet var han lite trött och protesterade en del men när han var klar protesterad gick det super.
Min snälla pappa fick komma och hämta mig, när jag tänkte trampa hemåt var där ingen luft alls i bakdäcket och det var svinkallt så att gå hem skulle inte varit kul.
Imorgon är det julafton, om ni missat de..;) Julklapparna ligger under granen och väntar på att bli öppnade, längtar! Dock finns det inget drygare än timmarna från man vaknat fram till kalle anka sedan fram tills man öppnar, tiden går oehört långsamt..
Tänkte att Bennies skulle få vila imorgon men känner att han ändå behöver röra på sig lite nu efter vi hoppat så han inte blir helt stående, eftersom det snöar mycket ute just nu så kan jag nog gå ut en liten runda utan att stöta på massor med is. Eller så går jag med honom i ridhuset, mest så han får sträcka på benen.





Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0