tarzan 1.10 hoppning.

Jo igår så började vi ju med bommar, som vi sedan la upp till kombination och körde rejäl höjning på sista hindret, jag började med att värma upp tarzan med volter, halter, halvhalter, och lite tempoväxlingar, han var väldigt seg men efter ett tag så blev han bättre, galoppen fungerar jättebra i båda varven nu och han rusar inte längre, klar förbättring och det är så kul! Sedan tog vi då bommarna, men han hade väldigt svårt för det. Han hoppade över dem, ökade farten, snubblade och hade lite svårt för det, så då tog hanna bort några bommar och ökade till galoppsträcka emellan, också tog vi det i trav. då gick det bra och hon la upp bommarna till hinder osv. Han lyssnade jättebra när jag höll in honom, och när jag skänklade på! Lugn och fin fart in på kombinationen, och ökade till sist. Igår hoppade vi 1.10, helt underbart må jag säga. Började med 70, sedan 80, 90, 1m och slutligen 1.10. Han var hur fin som helst, och hur duktig som helst, hoppar i alla lägen i stort sett! blev fel i kombinationen och han kom i trav på räcket som då låg på 80, och det hoppade han som ingenting, och han tog 1m från skritt typ, haha knashäst! 3-4;e gången vi kom på 1-10 vägrade han dock, jag flög fram på halsen och när han flyttade sej så snurrade jag runt och landade på fötter, haha! 

Tog då bort översta bommen och behöll krysset och kom på det en gång till, då vägrade han igen, kom då ytterliggare en gång till och där skötte han det bra. Kände inte att han var särskilt trött men när han stannade på 1.10 kändes det bättre och komma på krysset, vi brukar ju trots allt inte hoppa så högt och hans kondition måste förbättras innan vi kan göra det igen, men gud vad härligt det var och han är så duktig!! min fina pojke! ♥

90cm; 
 
1m;
 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0