She-wa-wa 21/8

Drog direkt till stallet när vi slutade. Idag har det varit rätt kvavt och molnigt men ändå ett härligt väder! Red ut idag, Gula rundan och sen Bäcken och tillbaka genom byn. Mysig runda!

Redan när jag hämtade Wawa från hagen kände jag att hon inte var på topp, gick med henne och Peggy från hagen till stallet, det funkade väl inte sådära bra, blev trampad två gånger längs hälen och världens minsta skrapsår från Peggys hov på foten, att ett sånt litet kan göra så ont ! Ja nu har jag lärt mig att jag aldrig ska gå till stallet i ballerina skor, självklart igentligen men kommer jag direkt från skolan men ridkläderna i väskan tänkte jag inte på att byta skor. Tror wawa börjar bli brunstig, stannar hela tiden men under ridningen gick det bra annars är det där hon klöddar till det en hel del men det lär isåfall komma snart...

Under uteritten rider vi förbi en fotbollsplan, där skulle dom spela match... Kul, Wawa gillar inte bollar och det kom massvis med folk i klungor, Båda hästarna blev lite nervösa men de skötte sig utmärkt!
Hon var väldigt pigg idag, drog iväg i galoppen en gång och så fort vi skulle trava satte hon nosen i vädret och tog några galoppsprång... Jaja lite kul var det i början men sen blev det bara drygt.

Tess åker ju imorgon så jag vet inte ifall det blir att jag får rida själv eller om hon är där samtidigt som jag, det får vi se.

Är så trööööött i huvudet nu, med alla tidiga mornar, skolan och ja allting tar  stryck på en just nu, man kommer inte in i rutinerna direkt inte! .. Så jag ska sätta på musik, duscha och plocka undan på rummet lite, tänkte även sno en glass ;)


     

                                                                    

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0