mycket text efter lång "paus"

Jag har varit så jäkla off på sistone, jag har inte orkat blogga, och när jag har gjort det så har det i stort sett bara blivit en enda stor röra. har haft lite som en bloggpaus, fast endån inte. Så många känslor och tankar har dykt upp och ja, jag behöver väll igentligen inte förklara mej. Är redo att blogga för fullt nu framöver, förhoppningsvis dyker det upp massa härliga hästbilder, egobilder, övningar, tips och massvis av textröror, det sista lär iallafall komma från min sida, kallar det även för ordkaos - för er som inte känner igen det där ordet så är det när texten blir kaos. kind off. 

Eftersom att jag har några dagar att ta igen så tänkte jag köra en liten "snabbspolning" igenom allt, åtminstone det jag kommer ihåg, eftersom att jag varit i stallet varje dag nu så blandar jag ihop dagarna lite, hehe! I lördags red jag först tarzan i padocken, körde dressyr och det gick väll hyffsat bra, han lyssnade på mej, gjorde det jag bad om, men han kändes så jäkla okoncentrerad och så fort det dök upp något annat ljud så "försvann" han. men jag var nöjd, skrittade ut på en liten runda efteråt och han är verkligen så fin min lilla pojke, och jag börjar känna att det har skett en ordentlig förändring hos oss, det känns så mycket bättre nu! Red sedan ut på tindra barbacka, slutade med att jag trillade av då hon blev rädd för något helt onödigt, annars gick även den turen bra. Efteråt följde hanna med mej hem och vi hade det nice, gick och la oss vid halv 5 och gick upp halv 11, segade oss och stack till stallet vid halv 2 för att hjälpa till med handikapp, efter det stack hanna eftersom hennes pappa hämtade henne, medan jag stannade kvar.

Skulle igentligen bara gått ut och gått en liten runda med tarzan, men blev så jäkla sugen på att rida så julia(som red tarzan förut) kom ner och red med mej, först red jag tarzan men sedan bytade vi så jag fick abbsan, skitrolig häst, dock kan hon ingenting då hon bara är påbörjad i inridningen eller vad man säger? dock är hon d-ponny och lite liten för mej, så det kändes apflummigt, men ack vad kul! sedan bytade vi hage till hästarna och jag kom hem vid halv 7 någon gång. Imorse stack vi till stallet vid halv 9 och red först ut samma runda som jag och julia red igår, på tarzan och wawa. kan inte säga annat än att jag är så sjukt positivt överaskad. Tarzan är verkligen underbar, rundan gick super! han är så gullig också för han blir så jäkla glad när han kommer ut, särskilt när han får galoppera. Dock så har han lugnat sej enormt nu på sistone. Efter det så red vi till skärskogen med coco och abbsan, blev lite smått kär i abbsan igår så det var skitkul. dock lite kul att rida henne direkt efter jag ridit tarzan. Hon blev ju rädd för en del saker och var oerhört tittig, men inte mer än hur tarzan brukar vara. dock när coco gjorde någonting så tittade hon på honom och gjorde sedan samma sak - lätt påverkad häst eller? även den rundan gick jättebra och jag ser framemot att ha abbsan som ett litet "projekt", att rida henne och försöka lära henne lite saker. dock är jag ju riktig nybörjare på dedär, men det ska bli kul!! 
ovisade(?) bilder på fina absolut(abbsan)! / Therese

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0