Lite oplanerat..

Skolan var rätt så lugn idag, hände inget speciellt, tur det igentligen har varit en väldigt seg dag med dunkande huvudvärk och naturligtviss ska det flesta i klassen ''testa'' våra nya lärare, så det har vatt en väldigt rörig dag.
Tess åkte iväg nu efter skolan så det blir några ensamma dagar i stallet, kommer kännas lite konstigt. Fast ja helt ensam kommer jag inte vara;

Fredag; Rider jag ut med Zoe som rider Peggy.
Lördag; Rida med min kusin som ringde häromdagen och ville rida, så det passar bra då jag kan visa henne i skär som inte gick sist!
Söndag; Är det handikapp och damerna som rider så jag vet inte ifall jag kan rida den dagen.

Tog tåget fyra till stallet, trodde att wawa stod i hagen, men två andra tjejer som rider där hade tagit in henne och när jag kommer ner till stallet rider dom henne, blev lite besviken då jag hade planeratdagens ridning så där försvann de.Fick istället rida Coco, blev inget speciellt red dressyr till en början och sedan la jag ut en bom på tjugo meters volten.

Tränade på detta;

* Mycket tempoväxlingar, skritt-halt, trav- skritt osv
* Få ut honomi alla hörnor ordentligt
* Kort galopp

Det var blev svettit för oss båda, han var spänd genom hela passet, blåste en hel del och trädkronorna susade och allt möjligt var ju läskigt då så han var mer intresserad på mijlön runt honom än mig, lyssnade i stunder gick i bra form , för att sedan bli spänd och nervös. Jag är nöjd med dagen, trotts det inte blev någon Wawa jag red ;)
Imorgon blir det inget stall, damerna har bokat hästarna så jag har ingen häst att rida..

Gammal bild på Coco;

                      

                                

                                                                    

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0