I'm back!

Kom hem alldeles för sent igårnatt och fick sova cirkus 2-3 timmar, steg sedan upp för en väldigt jobbig dag i skolan, men också en mycket rolig dag. Jag var ju riktigt trött, hade dålig hår&smink&kläddag och kände mej typ.. död?! Men jag hade väldigt kul med alla i stort sett, vi har fått en ny vaktmästare på skolan och det första jag sa när jag såg honom var "helt klart snyggare än vår förra vaktmästare", vilket min bilddlärare hörde och berättade för hela klassen, sedan på SO-lektionen kommer han in och ska fixa klockan och alla i klassen typ skriker "therese, var det inte han du tyckte var snygg?" och jag skämdes, for the first time. Stackare liksom! Dock blev jag väldigt pratglad idag, och snackade med allt från 7-8-9:or, strangers&friends, osv. Efter skolan tog jag stadsbussen till stationen, missade första tåget så tjillade på frasses till nästa tåg, och gick sedan upp till stallet.

Tog in tarzan och blandade betfor osv. och satt mej sedan i boxen och gjorde engelska och några mattetal medan tarzan mös vis min sida. När jag var färdig så borstade jag och fixade honom, snackade med gunilla och begav mej sedan ut på en liten runda. Red "bäcken rundan", och fyfartyg vad jag är nöjd, nöjd över tarzan, nöjd över mej själv, nöjd över oss, och framförallt nöjd över våra framsteg. Där är ett litet ställe där jag aldrig fått fram tarzan förut, men idag stannade han till, luktade och sedan när jag tryckte på så hoppade han lite (o)smidigt över, resten av rundan gick toppen, tog galopp och hoppade några hinder i skogen, först hoppade vi över en liten bäck och tog sedan galopp till nästa hinder som är en liten stock, sedan tog vi full galopp på ett ställe som skulle vara en raksträcka, men där har trillat ett litet träd som han flög över, bokstavligt talat. Sedan red vi ner till stehag, och sedan upp i skogen och hem. Han lyssnade otroligt bra, var lugn samtidigt som han blev väldigt nervös och steppig på vissa ställen, och i galoppen så hade han sån energi att det var sjukt, men han har ju trots allt inte blivit riden på drygt en vecka. 

Träffade först i början av vår runda på ett gäng springades småpojkar, sedan när vi kom ut vid fotbollsplanerna så var det några som hade träning, bla killar i 18-20 års åldern, och när jag red förbi så stirrade exakt alla på mej, de gnäggade och gudvetvad. Lite awkward faktiskt. Sedan när vi kom vid en annan grusplan så var där klassgrillfest och massa tjejer i 9 års åldern sprang och skulle klappa tarzan, tarzan var dock väldigt nervös och snurrade rundor, men en liten pratstund med dem fick jag och de fick klappat tarzan lite, sedna kom diane(tror jag hon hette?) som vi badade med hästarna hos i somras fram och började snacka, kul att träffa henne igen faktiskt! Väl tillbaka i stallet fixade jag tarzan, tog ut honom och gick sedan en runda med florri och fegereya i skogen, sedan körde gunilla mej hem. UNDERBAR DAG!!

Skulle igentligen gått och lagt mej för ett bra tag sedan men kände att jag ville slänga in ett litet inlägg, särskilt eftersom att allt var helt underbart idag. Nu ska jag däremot hoppa till sängs, ska till stallet efter skolan imorgon också, ska se om jag hinner med några inlägg innan dess. Nu dessa dagarna skyller jag på semester och trötthet, kommer förövrigt massvis med bilder från gotland när jag har piggnat till lite. Men nu, off to tha bed. Så godnatt, hörs imorgon!!

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0