godmooorning folks!

Sommarlovet börjar närma sej sitt slut, och såhär sista dagen innan skolstart så rusar allt man behöver göra i huvudet, också börjar man bli lite smått nervös över första dagen. Om en timme ska jag bege mej mot frisören för att fixa lite innan skolan börjar(man måste ju alltid ha förändrats på något vis efter en hel sommar!) och sedan ska jag va med en vän, och sedan tillbringa resten av dagen/kvällen i stallet. Vet inte riktigt vad vi ska göra, men det hade varit skönt med en rejäl uteritt iallafall, och bara mysa. För allt förändras ju enormt när skolan börjar, dessutom så börjar vi 9:an, vilket betyder ännu mer plugg, ännu mindre tid och sen så går det mot mörkare tider, och eftersom att vi kommer hem sent från skolan så blir det mörkt när vi är i stallet osv. osv. osv. men för en gångs skull ser jag faktiskt fram emot höst och vinter, det här året kommer/har varit så himla bra. Jag ska fortsätta jobba och mysa med tarzan, och i höst ger vi oss förhoppningsvis ut på vår första tävling, sen ska jag till thailand, gotland och massa annat mysigt. Men nu tillbaka till dagen, det ska bli så oerhört förbaskat skönt att tillbringa sista dagen med tarreparre, och hanna och wawa med såklart. Avsluta sommarlovet så som jag började det, om man bytar ut peggy mot tarzan.

påtal om det, det bästa valet jag gjort inom häst/ridning, så var det att ta tarzan istället för peggy, missförstå mej inte nu, peggy är verkligen en fin häst som jag älskar. men till slut så kände jag att jag kunde henne så bra och jag ville ha mer utmaning, där kom tarzan in i bilden och jag blev dökär, hade ju dock lite svårt att släppa peggy men nu känner jag att efter att ha satsat på tarzan i några veckor så har vi gjort väldigt stora framsteg, jag personligen tycker att vi har förbättrats så på dessa 2 månaderna. Vi har fått en bra start liksom, nu i höst kommer jag fortsätta  jobba med honom, mysa med honom och bara va med honom liksom, och förhoppningsvis så fortsätter vi förbättra oss. det finns inget bättre än när man själv börjar se förändringen, förbättringen. 

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0