1/8-2012

oj redan augusti... Sommarn går snabbt som vanligt, jaja det är bara att hänga med och göra det bästa av det, kul att komma tillbaka till skolan och träffa alla igen!

Vi började augusti med ett väldigt spännande hopp-pass....!
vi körde en&en då det blir så mycket lättare och mer lärorikt.
Jag började på Wawa;

Redan från start kändes hon fin och framåt ( hon blir lite mera sammarbetsvillig och koncenterar sig mera på mig när vi är själva i paddocken ) Lyssnade på minsta vink, jag gjorde inget speciellt, gjorde halter, halvhalter, volter, tempoväxlingar i skritt till hon lyssnade bra. Gick då sedan över till trav, jobbade henne likandant där, gick super det med! När det var dags för galopp ville hon först inte lyssna alls under galoppfattningen, när jag väl fick upp henne blev hon glad hon rusade mest. Så jag gav mig på bommarna;

Skrittade och travade först dessa bommar;
      

       
Wawa blev lite väl glad och ville gärna trava över när vi skrittade och i traven höll hon ett bra tempo

Sedan satte Tess upp det gröna bommarna till ett hinder så tog jag det i trav, sedan fortsatte det, Tess tog bort bommar och la upp bommar till hinder.
Wawa älskar sådana här övningar, hon blir framåt och minst sagt taggad!

Vi hoppade 80 cm för första gången, jag är jätte stolt över oss båda. Hon hoppade det jätte bra även fast det var högre än vad hon är van vid, har bara hoppat 70 som högst med henne så hon skötte sig kanon!

70 cm;
        

         

80 cm;
         


                                                                   

Kommentarer


Ditt namn:
Kommer du hit ofta?

E-postadress: (visas endast för oss)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback


RSS 2.0